15 Eylül 2013 Pazar

Oturduğun Yerden Gezmek!

Dünya'yı gezmeye meraklıyım ama malesef yaşam standartlarım buna el verişli değil. Bende dünyayı gezenleri takip ederek gezginler aracılığıyla yaşadığım gezegen hakkında okullarda öğretilmeyen şeyleri öğrenme gayretindeyim.

Haritaya bakınca bile görünmeyen bir çok ülkeyi bu gezginler sayesinde öğrenebiliyoruz. Bu bilgilerin bize ne katacağı konusunda ise inanın pek bir fikrim yok. Tek bildiğim dünya ve ülkeler hakkındaki tüm bilgileri öğrenme isteğinin benim için TUTKU olduğudur.

Malesef bu TUTKU'mu gerçekleştirmek için yetecek bir maddi kaynağım yok.
(Biri elimden tutup gezdirsin beni) :(




Oturduğum Yerden Geziyorum
   
  Maddiyatımız yok dediysek Tutkumuz yok demedik ya  

Çok şükür külüstür bir bilgisayar ve ttnet'in bize uygun gördüğü kadar internetimiz var. Ve iyi ki bilgisayar ve ttnet'e anlam katan GOOGLE ve onun eşsiz hizmetleri var.

Google Earth programı ile çeşitli zaman aralıklarında dünya turuna çıkıyorum. İnanılmaz yerler keşfediyorum.
Gidemesekte gitmiş kadar oluyoruz.

Mesela New York şehrini avucumun içi gibi bilirim. O kadar ki, şuan bilincim kapansa ve bir şekilde gözlerimi New York'ta açsam Türkiye başkonsolosluğuna gidebilirim. O dev binaların arasında kaybolma endişesi gütmem. Hatta abartmıyorum istanbul'un Avrupa yakasında yaşamama rağmen Anadolu yakasından daha iyi bilirim New York'u.

Google ile dünyayı gezerken keşfettiğim yerler hakkında notlar yazarak olayın ciddiyetini bir hayli arttırıyorum.
Gittiğim şehirlerdeki ilginç mekanları arıyor, buluyor ve izliyorum.. Bazen kendimi o kadar kaptırıyorum ki
o şehirlerle alakalı yaşam hayalleri kuruyorum. ''New york'a gitsem taksicilik yaparım olmazsa bir seyyar bir hot dog tezgahı açarım'' ''Rio de Jenario'ya gitsem barmenlik yaparım'' gibi nice örnekleyeceğim şeyler. Hatta en ilginç hayalim pasifik üzerinde bulunan 25-30 nüfuslu ülkecikler var, mahalleden bir kaç arkadaş ve beyzbol sopalarıyla gemiyle oralara gidip o adacıkları fethetmeyi istiyorum.


Bu yazı ile seyahat notlarıma start veriyorum. Bundan sonra bol bol gezdiğim yerler hakkındaki ilginç bilgileri derleyip burada toplayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder